My Easyfairs

I vår utställarportal MyEasyfairs lägger ni upp information om företaget, er logga, kontaktuppgifter, registrerar monterpersonal, hämtar banners samt er digitala biljett. My Easyfairs är ansluten till hemsidans utställarlista, så se till att maximera din synlighet genom att fylla i och hålla din profil uppdaterad!

Vanliga utställarfrågor

Kul att du är intresserad av att tala på Elektronikmässan Stockholm. Vänligen kontakta Mahtab Karimi, projektledare för att diskutera närmare kring vilket ämne och upplägg ni är intresserade av.

Malin Kjällström

+46 (0)76 145 04 68

malin.kjallstrom@easyfairs.com

Inflytt; Tisdag 9/4 

Utflytt; Torsdag 11/4 kl. 16.30 – 22.00

Elektronikmässan Stockholm har ett samarbete med Scandic Victoria Tower som ligger i samma byggnad som mässan. 

Länk till bokning av hotellrum till rabatterat pris finns i MyEasyfairs

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

Många av era monterbeställningar sköter ni enklast i Workmans shop här!

Vid vidare frågor/beställningar, vänligen kontakta Workman via: monterservice@workman.se

Avgift alla dagar 00-24.

Period 1 – 4 tim 35 kr/tim, Period 4 – 6 tim 125 kr
Ett dygn 150 kr. Inga kontanter.

Mer information om höjdbyggnation, marknadsföringsmaterial och mycket mer hittar du i webbportalen MyEasyfairs

Monterpersonal

Du registrerar din monterpersonal själv via My Easyfairs. All monterpersonal måste vara registrerad, så här går du till väga: 

  • Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan.
  • Tryck på ”glömt lösenord” om du behöver ett nytt login.
  • Klicka på den mässa du ställer ut på
  • Välj ”Förbered din monter”, nr 2 på tidslinjen i ert My Easyfairs, och sedan ”Registrera min monterpersonal”.
  • Ni länkas nu till en ny portal. Välj ”Personnel” i menyfältet till vänster.
  • Klicka på ”add new” och lägg till monterpersonalens uppgifter.
  • Slutligen kan du välja att spara ner registreringarna eller att skicka dem direkt till din personal genom knapparna längst i vänster hörn.

Kommer närmare mässan!

VIKTIGA DOKUMENT

Alla utställare behöver vara försäkrade! Saknar du egen? 
Teckna enkelt en hos oss. Detta gör du enklast via My Easyfairs webshop 

Vad är smart badge?

Smart Badge – Ett digitalt visitkort!

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på er montervägg för att förbättra den totala upplevelsen för våra besökare. Läsaren är en trådlös sensor som placeras i din monter. När besökaren touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in all den företagsinformation som ni delat i ert My Easyfairs. Informationen sammanfattas och skickas i ett samlat e-mail efter avslutad mässdag.

Smart badge – från besökare till kvalificerad lead!
Om du som utställare har ett Easy GoLeads, Easy GoPlus eller Easy Go Preminum paket drar du ytterligare fördelar med vår smart badge technology. Ni får nämligen tillgång till en lista med alla kontaktuppgifter till de som touchat er läsare under mässan. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Vad är visit connect?

Visit Connect ingår i deltagandet på Elektronikmässan för er som valt Easygo Leads, Easygo Plus eller Easy Go Premium paketet. Tjänsten gör det möjligt för dig att enkelt samla information om era besökare genom att skanna QR-koden på deras smart badgar. Ett effektivt sätt att skaffa kvalificerade leads, utan att riskera att tappa bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter!

Varje registrerad monterpersonal har tillgång till Visit Connect via en länk i deras bekräftelsemail. Mailet skickas när de har blivit registrerade som monterpersonal. OBS! Länken för Visit Connect skall endast öppnas på den enhet där den ska användas.

Visit Connect användas numera genom en webbaserad applikation. Det krävs ingen nerladdningar av applikation utan allt sker online efter man aktiverat kontot.

Läs mer om Visit Connect här

Hur marknadsför Easyfairs mässan?

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke samt skapar synlighet i gästartiklar, nyhetsbrev och sociala medier. Nedan ser du en lista på vilka aktiviteter vi arbetar med för att du ska synas så mycket som möjligt redan innan mässan;

Samarbete med branschföreningar och magasin
Digital annonsering
Sociala medier
Nyhetsbrev
Utskick av personal
Inbjudan via post

Utskick av digital inbjudan
Telemarketing
Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du synas i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta casper.norberg@easyfairs.com

Marknadsföring tillsammans

Som utställare och partner räknar vi med att ni maximerar möjligheterna som denna mässa skapar genom att bjuda in besökare och berättar om er medverkan i era kanaler och nätverk *.

Bjud in era kunder och nätverk.

Marknadsför er medverkan på sociala medier.

Berätta om era nyheter eller något spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier.

Skriv ett inlägg om max en A4 and skicka in till oss. Författare and företag står som tydlig avsändare med tillhörande länkar.

Maila det till casper.norberg@easyfairs.com

* Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som i slutände publiceras i mässans marknadsföring.

Har du fler frågor?

Hitta du inte svar på din fråga? Vänligen kontakta oss så hjälper vi dig vidare!